jeudi 24 janvier 2013

Sonopsies sur Yeah I Know It Sucks


"With this release they definitely have something in hands that is representing a broad layer of artists and sounds. All bounded together in love for experimental music, avant garde, DIY and something i wasn’t aware of called mutantism. 

To be honest I always intend to over react a little bit with words, but if this isn’t up there with the coolest ‘shit’ (in the positive kind of way) you have heard, than I just don’t know it anymore. 
It is very arty and avant-garde but above all, it simply rocks your electronic socks.

There is definitely something extremely loveable about this compilation. It must be a French thing as the best provoking and coolest artistic expression in audio format aka avant garde are mostly made in France.
It is my personal opinion that this is magnifique !"

Kai Nobuko, Yeah I Know It Sucks, 24 janvier 2013
full review here


"Avec cette sortie on a sous la main un large spectre d'artistes et sons. Tous liés par l'amour de la musique expérimentale, d'avant-garde, DIY et de quelque chose que je ne connaissais pas appelé mutantisme.

Pour être honnête j'ai souvent tendance à exagérer un peu avec les mots, mais si on n'a pas ici le truc le plus cool jamais entendu, hé bien je ne m'y connais plus.
C'est très arty et avant-garde mais surtout ça secoue tes chaussettes électroniques.

Il y a vraiment quelque chose que j'aime avec cette compilation. Ça doit être une spécialité française d'être à l'origine des expressions artistiques sonores d'avant-garde les plus cool et provocantes.
Mon opinion personnelle : c'est magnifique !"

Kai Nobuko, Yeah I Know It Sucks, 24 janvier 2013
article complet (en anglais) : ici

Sur cette photo : Mathias Richard, de R3PLYc4N, qui participe au disque Sonopsies avec le titre "Robot"

Aucun commentaire: